clubmedsinaibay.reismee.nl

Duikavontuur op dag 6

Omdat het duiken in het zwembad goed was meegevallen, ging ik op dag 6 echt duiken in zee. Het programma noemt 'Discover scuba diving' en omvat een les in de basistechnieken van het duiken gevolgd door 2 duiken in zee.


Na een kort ontbijt vertrok Hilde opnieuw met de boot voor haar dagelijkse portie duiken en ikzelf had afgesproken om 8u30 omde eerste beginselen van het duiken onder de knie te krijgen.
In het duikcentrum aan het strand wachtte duikinstructeur Julian mij al op. Samen met Michel, een kerel uit Saoudi-Arabië kregen we eerst een uurtje les, gevolgd door een kort examen. We trokken een wetsuit aan, kregen een gordel met gewichten om en een duikfles voor op onze rug. Amaai, was me dat zwaar; ik strompelde dan ook naar zee. We kregen een 5-sterren behandeling, of zoals Club Med het noemt een 5 drietanden behandeling, want Julian deed onze slippers aan en hielp ons waar hij kon. In het water moesten we een aantal oefeningen doen die in het begin wel een beetje paniekerig verliepen. We moesten bijvoorbeeld in ondiep water ons masker onder water laten vollopen en dan door lucht via onze neus het water uit het masker blazen. De eerste keer weet je nog niet precies hoe het gaat en drink je in plaats van een lekkere cocktail een slok of twee zeewater maar na een aantal pogingen heb je het onder de knie. We vertrokken voor het echte duikavontuur en zagen andere vissen dan tijdens het snorkelen. We zagen verschillende soorten murenen, waaronder 1 zeldzame, inktvissen, blauw-geel gestippelde roggen en baby Nemovisjes. Hoe schattig! Foto's heb ik hier niet van want Hilde had het fototoestel mee. Onze eerste duik duurde ongeveer een half uur op een diepte van maximum 6 meter. De tweede duik duurde 47 minuten en we doken tot op een diepte van 12 meter. We zagen er GROTE vissen en ook hele scholen goudvisjes waar we dwars door zwommen. Een unieke ervaring!!

Ik vond het dan ook super spijtig dat het er op zat. Julian overhandigde ons een brevet van 'Discover scuba diving' en ik was zo trots als een pauw.


Ik was, volgens Julian, een natuurtalent en hij stelde voor om samen met Hilde en Nico (Hilde's duikpartner) de dag nadien nog eens te duiken in zee. Ja, daar kon ik geen nee op zeggen. Ik heb nu echt wel de smaak van het duiken te pakken, of het duikvirus zoals ze het zeggen. Ik kijk er al naar uit om eens met Hilde te duiken.

In de namiddag relaxen aan het strand en 's avonds stond een diner aan het zwembad op het programma. Het thema was 'White Evening' en dat mag je hier gerust letterlijk nemen. De dresscode is wit, wit en nog eens wit. De tafeltjes, met witte tafelkleden enservieten, stonden allemaal opgesteld rond het zwembad dat voor degelegenheidversierd was met witteballonnen. Prachtig,feeërieken heel romantisch. Spijtig dat mijn hubbie niet mee is.




Na een super uitgebreid en overheerlijk buffet aan het zwembad werden wegetrakteerdop een show uitgevoerd door de kinderen van de Petit en Mini Club Med. Amaai, ze hadden dat echt wel goed in elkaar gestoken die show. Je zag de kindjes stralen van geluk en ze deden samen met de GO's moeilijke poses in de lucht.



De kindjes hebben hier dingen gedaan die ze heel hun leven niet meer gaan vergeten. Als ik zie hoe ze hier elke dag liefdevol met de kinderen allerlei activiteiten doen, moet ik beslist nog eens een vakantie boeken met Club Med, maar dan neem ik mijn 2 dochters zeker mee!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!