clubmedsinaibay.reismee.nl

Laatste volle dag

Vrijdag was onze laatste volle dag in Sinai Bay. Snik, Snik.....
De ganse voormiddag lag ik, samen met Insider Anouk, onder een parasol op het strand. We babbelden erop los zoals alleen vrouwen dat kunnen.
Ik heb tijdens mijn verblijf in Sinai Bay leuke mensen leren kennen, sommigen Insiders, anderen niet; Anouk, Nico, Annelies, Kim, Benny, Stanny, Kristof, An, Rutger, Bert, Julian, Tamir, Hamdy .... Te veel om op te lijsten! Dit is een van de eigenschappen van een Club Med dorp; door de gemoedelijke sfeer en activiteiten, leer je veel mensen kennen. Je krijgt echt het gevoel van in een Club te zitten. De GO's doen er ook alles aan zodat je je vanaf dag 1 thuis voelt.
Hilde was opnieuw gaan duiken met Nico en toen ze terug kwamen, gingen we allen samen lunchen. Het werd een korte en lichte lunch (voor 1 keer!) want kort na de middag stond een gezamelijke duik gepland. En duiken met een volle maag is door de druk van het water niet zo plezant.
We trokken onze duikpakken aan en doken 73 minuten in de Rode Zee wat zeer lang is voor een derde duik. Blijkbaar verbruik ik niet zo veel lucht onder water. De maximale diepte waarop ik mag duiken is 12 m, Hilde en Nico mogen tot een diepte van 40 meter gaan maar we bleven met z'n allen samen.
We zagen ongeveer dezelfde vissen als gisteren maar nu kwamen we oog in oog met een reuzenrog! Wat een indrukwekkend dier! Duikpartner Nico filmde de rog. Een heel imposant dier om tijdens mijn derde duik te mogen ontmoeten! Ook Hilde, Nico en mijn duikleraar Julian waren onder de indruk van zijn verschijning.

Ik heb hier echt wel het duikvirus te pakken gekregen en ben van plan om mijn 'open water diver course' te doen zodat ik ook op andere reizen kan gaan duiken met Hilde.
Na het duiken genoten we samen van een verfrissende cocktail en praatten we nog een beetje na over alle vissen die we zagen.
Om 18u hadden we afgesproken met Nico en Anouk om te gaan boogschieten. Het terrein waar je kan gaan boogschieten ligt aan de achterkant van het clubdorp, vlakbij de tennisvelden. Tijdens de openingsuren is er steeds een begeleider/trainer ter plaatse die alles in goede banen leidt. Je krijgt een boog en pijlen ter beschikking en er wordt je uitgelegd hoe je moet schieten. Er zijn 6 doelen die op korte afstand staan en 9 doelen op langere afstand. Nico koos de lange afstand, waar ook Insiders Stanny en Benny al aan het oefenen waren.

Anouk, ikzelf en Insiders Annelies en Kim kregen een plaatsje toegewezen aan de doelen op korte afstand. We schoten meestal raak en waren dan ook heel tevreden. De regels waren, zoals begrijpelijk, heel strikt. Iedereen moest wachten tot alle pijlen waren afgeschoten en tot de Club Med verantwoordelijke het teken gaf dat we onze pijlen mochten halen. Het was heel plezant en er werd heel wat afgelachen.

Omdat het de laatste dag van de week was, werden 's avonds de sportieve medailles uitgereikt. Ik kreeg er zelfs een voor boogschieten!!

Zoals elke avond werd er een ook nu show gepresenteerd. Ditmaal was het thema 'Feeëriek', dresscode 'elegant'. Opnieuw werden we getrakteerd op heel wat spektakel.

Hieronder een filmpje met korte fragmenten van de show. Op het einde werden alle medewerkers en GO's van het club dorp op het podium gevraagd en bedankten ze ons voor een geweldige week. En of: het was super!!

We werdengetrakteerdop een drankje waarna alle clubgasten op het podium werden gevraagd. We deden een dansje voor de crew en nu pas wisten we dat al die shows loodzwaar moeten zijn geweest. Al dansend onder die spots, zweetten we ons te pletter.

Moe maar tevreden over deze voorbije week, keerden we terug naar de kamer voor onze laatste nacht in ons Club Med bed.