clubmedsinaibay.reismee.nl

Onze kamer in Sinai Bay

In onze kamer stonden 2 bedden van heel goede kwaliteit.Normaal heb ik veel last van rugpijn in mijn bed en bij het opstaan, maar hier heb ik zalig geslapen. Geen gedraai 's nachts! Ik zal eens navraag moeten doen naar welk type matras/bed ze hier hebben. Om het je nog comfortabeler te maken, heb je de keuze tussen 3 verschillende hoofdkussens,variërendin dikte en zachtheid.

Als je even in de kamer blijft rondhangen, kan je je in de salon(driezit en 1-zit)nestelen. Eerlijk gezegd hebben wij de salon nooit gebruikt omdat we nooit lang in onze kamer bleven. Er is zodanig veel te beleven in het clubdorp. Boven de driezit hangt een plasma TV voor wie 's avonds nog even naar het nieuws wil kijken.

De badkamer wordt van het slaapgedeelte afgescheiden door een dubbele schuifdeur. In de badkamer staat een wastafel met 2 lavabo's.Een toilet en inloopdouche (voorzien van een handig uittrekbare wasdraad) vind je elk achter een gesloten deur in de badkamer.Grote en kleine handdoeken, shampoo, conditioner en body lotion zijn standaard aanwezig. Persoonlijk vind ik dat er boven de lavabo's en in de douche te weinig licht aanwezig is. Vooral als je je wil schminken, is iets meer licht en een schminkspiegel welkom.

Twee ruime kasten, voorzien van kleerhangers zijn ruim voldoende om al je zomerse kleren in op te bergen.Waardevolle spullen zoals paspoort kunnen terecht in de safe.

Verder is er nog een bureau aanwezig met aan de muur aansluiting voor een internetkabel (gratis verkrijgbaar aan de receptie) en stopcontacten. Het bureau kan je openklappen en dan komt een grote spiegel en een haardroger te voorschijn. Handig voor de vrouwen: naast de kleinere spiegels in de badkamer en in de kaptafel hangt ook een hele grote spiegel waar we ons van kop tot teen kunnen keuren.

In dit digitale tijdperk is het noodzakelijk om voldoende stopcontacten te hebben in de kamer. Hier waren er zeker voldoende: 2 aan elke zijde van het bed, 1 aan het bureau en nog eens 2 aan een tafeltje bij de deur. We konden dus tegelijkertijd onze GSM's, pc, batterijen van onze fototoestellen en tablet opladen. Ook in de badkamer was een stopcontact aanwezig.

De kamer was voorzien van een dubbele glazen deur naar het terras waarop een houten tafeltje en 2 houten stoelen stonden. Om de felste zon te filteren was het terras voorzien van een pergola. Onze kamer had zijdelings zeezicht, leuk om na het ontwaken u uit te rekken met zicht op zee.

Omdat buiten de temperatuur rond de 40 °C schommelde (juni 12), is de voorziene airconditioning op de kamer geen overbodige luxe. De temperatuur staat standaard ingesteld op 22 °C maar is eenvoudig zelf bij te regelen via de thermostaat aan de muur van de kamer.

Onze kamerjongen, Hamdy, kwam elke dag onze bedden opmaken, handdoeken verversen, vegen... Ook bracht hij ons elke dag 2 flesjes water (halve liter) van Nestlé.
Hamdy is, net zoals de andere kamermannen, een echte kunstenaar. Hij toverde elke dag met handdoeken, kussens en dekentjes om de mooiste origamie-figuren in elkaar te steken en op ons bed te presenteren. Ik zag hem eens bezig en het ging razend snel.

Dit heb ik op mijn eerdere reizen nog nooit meegemaakt.Misschien is dit standaard in alle Clubdorpen.De kinderen zouden het fantastisch gevonden hebben.

Kortom, een kamer met alle voorzieningen om je een aangename, luxueuze en relaxte tijd te bezorgen.