clubmedsinaibay.reismee.nl

Vliegen met Brussels Airlines

Wij hebben al met veel verschillende maatschappijen gevlogen maar dit was de eerste maal met Brussels Airlines. Club Med heeft sinds april 2011 een samenwerking afgesloten met Brussels Airlines voor alle vluchten vanuit Brussel. De vluchten zijn dus gecharterd. Het inchecken verliep vlot en correct. Ik had op voorhand gemaild met Brussels Airlines voor een plaatsje aan het raam en dit bleek helemaal in orde te zijn.
Het vliegtuig was een Airbus A320 met 2 maal 3 zetels naast elkaar, gescheiden door een middenpad.
De vlucht verliep na een beetje vertraging, normaal. De catering aan boord was super. Wel kon je niet kiezen tussen 2 gerechten maar de aangeboden maaltijd (beef with cranberry sauce) was echt lekker en nog warm. Meestal neem ik een paar happen van een vliegtuigmaaltijd maar deze keer vond ik het zelfs lekker. Mijn reisgenoot/schoonzus lepelde haar schoteltje zelfs helemaal leeg. Een mini frangipane van Lotus en een Brugs kaasje maakten ons duidelijk dat we met een Belgische luchtvaartmaatschappij vlogen.

Er werd veelvuldig met drank langs gekomen; ook rode en witte wijn behoorden tot het assortiment. Dit is niet altijd vanzelfsprekend bij een gecharterde vlucht. Na de maaltijd werden ook koffie en thee gepresenteerd. De stewards waren vriendelijk en behulpzaam. Er werden puzzeltjes, stickerboekjes, kleurboekjes en kleurpotloden uitgedeeld aan de kindjes. Ons werden speelkaarten aangeboden.
Het was een gecharterde vlucht en een vrij korte afstand, dus geen individuele TV/infoschermpjes. De zetels hadden een goede breedte en ook was er voldoende ruimte voor de benen. Op vraag kreeg je een kussentje en een dekentje. Vraag dit wel op tijd want op de terugweg vroeg ik ernaar maar helaas de dekentjes waren al op.

Op de terugvluchtkregen we na de landing in Hurghada tortellini met 4 kazen, een broodje, een zachte kaas en als toetje een miniwafel van Lotus. Deze maaltijd had mij wederom super gesmaakt, mede ook doordat de middag al lang voorbij was en dit ons eerste eten was na het ontbijt.Na het eten had Hilde een onweerstaanbare drang naar een stukje chocolade. Toen we vroegen aan een steward of er chocolade aan boord was, kwam hij ons prompt een plastic bekertje brengen met 12 mini chocolaatjes van Neuhaus (melk en puur, eigenlijk geserveerd bij de koffie).

Wat een service! Bij andere maatschappijen zouden ze waarschijnlijk zeggen: 'later bij de koffie krijgt u een chocolaatje'. Alhoewel dit ook te maken kan hebben met de steward in kwestie. Het was een heel aardig, vriendelijke man die steeds aan het glimlachen was. De stewardessen daarentegen leken mij iets meer gestresseerd. Ik weet niet of zij ook chocolaatjes zouden brengen....

Wij hebben 2 hele goede vluchten gehad met Brussels Airlines en zullen dus in de toekomst zeker nog overwegen om met hen te vliegen.