clubmedsinaibay.reismee.nl

Wellness en ontspanning in Sinai Bay

De Spa 'Cinq Mondes' ligt in een uithoek van het resort in een statig gebouw passend bij de rest van het club dorp. Het biedt een fantastisch aanbod aan behandelingen geïnspireerd door eeuwenoude tradities .


Met een golfkarretje liet ik mij naar de spa brengen. Ik had daags voordien gereserveerd voor een gezichtsbehandeling en -massage. Aan de receptie werd mij alles uitgelegd en kreeg ik een sleuteltje van een locker.
Het is best om zo snel mogelijk na uw aankomst naar de spa te gaan om uw persoonlijk programma op te stellen zodat je zeker bent van een plaatsje. Als je de voorkeur heeft om door een vrouw behandeld te worden, moet je zeker snel zijn want de meeste behandelingen worden door mannen uitgevoerd. Geen nood, ik kan u verzekeren, ze zijn heel professioneel en doen het super!

Bij aankomst wordt je naar de kleedkamer begeleid waar verschillende lockers staan opgesteld. In elke locker ligt een badjas, slippers en een bikini. Van dat laatste moet je u echt niet veel voorstellen; het is een dun, half doorzichtig zwart gevalletje in slechts 1 maat. Je bent dus gewaarschuwd: breng uw eigen badpak of bikini mee!


Als je een behandeling geboekt hebt, mag je de hele dag gebruik maken van allefaciliteiten in de spa. Ik was dus ruim vóór het geplande uur al aanwezig en maakte gebruik van sauna en zwembad/jacuzzi. Tussendoor genoot ik binnen en buiten van de stilte en rust.






De sfeer in de spa is heel rustgevend, mede door de prachtige decoratie.




Toen het tijd was voor mijn behandeling kwam een vriendelijke man me halen. Hij begeleidde me naar een mooie kamer.



Hij zette rustgevende muziek op en bestudeerde mijn huid goed om te weten welk huidtype ik had. Vervolgens legde hij me de verschillende stappen van de gezichtsbehandeling uit. Halverwege de behandeling/massage viel deelektriciteituit. Hij deed echter onverstoord verder. De stroompanne bleek gelukkig kort te duren.
De totale behandeling duurde 50 minuten en elke minuut was puur genieten. Achteraf was ik heel ontspannen en had een zalig gevoel. Al liggend met een kopje thee en met uitzicht op zee genoot ik nog even na in de ontspanningsruimte.




Toen ik mij had aangekleed en klaar stond om te vertrekken, toonde hij mij aan een grote uitstalkast alle producten die hij bij mij had gebruikt. Het zijn ongetwijfeld kwalitatieveproductenmaar ik vond ze aan de hoge kant en ging niet over tot aankoop ervan.
Ik vroeg aan de receptie om een golfkarretje te sturen om mij naar mijn kamer te brengen en wachtte buiten.


Naast de spa ligt tevens hetfitnesscentrumen ook de kapper is er gelogeerd. De fitnessruimte is uitgerust met loopbanden, fietsen, crosstrainers,... Er staan ook een aantal toestellen met gewichten aan (onderste foto). Ik weet niet goed hoe die noemen.





Het kapsalon zag er goed uitgerust uit maar ik heb er persoonlijk geen gebruik van gemaakt.


Je ziet het; het is hier zalig relaxen! Je komt hier ontspannen buiten. Voor wie het niet bij 1 behandeling wil houden zijn er ook meerdaagse programma's die voor jou persoonlijk worden opgesteld. Als ik ooit nog eens in Sinai Bay ben, zal ik zeker het Aroma- en bloemenbad proberen. Ik heb er nu zo'n spijt van dat ik dat niet gedaan heb.


Ik zie mij in gedachten al liggen.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!